Dag 8: Nature calling

11 augustus 2016 - Staunton, Virginia, Verenigde Staten

Vandaag dan na een week in de stad, eindelijk naar de mooie natuur van Amerika. We gingen vandaag over de skyline drive, dwars door Shenandoah National Park. Maar eerst een luxe ontbijtje bij het hotel in Washington. We rijden vandaag om 09.30u pas aan, maar hebben tijd genoeg. Het is ongeveer anderhalf uur rijden naar de noord ingang van het park en vanaf daar kunnen we de volledige 105 mijl van de Skyline drive rijden of er eerder af gaan, als we het mooi genoeg vinden.

De skyline drive schijnt het mooist te zijn in de herfst, wanneer alle bladeren rood, geel, bruin en groen gekleurd zijn, maar we zijn er nu dus dan maar genieten van al het groen. Het is helemaal niet druk in het park en kunnen lekker relaxt rijden en stoppen bij de verschillende overlooks. Bij sommige stappen we uit, bij anderen rijden we er even langs om zo te kijken.

Met de kaart die we bij de ingang hebben gekregen, kiezen we punten uit waar we willen stoppen en we besluiten de 'dark hollow falls trail' te gaan lopen. Dat is een trail van 0.75 mile, maar wel naar beneden dus nog erg pittig. En omdat het zo warm is, enorm zweten! Eenmaal beneden komen we bij een mooi watervalletje aan, waar we even genieten van de aanblik, uitrusten en wat drinken, om vervolgens weer de klim naar boven te maken.

Na de trail gaan we richting ons hotel rijden in Staunton, Virginia. We gaan dus van de Skyline drive af en rijden langs leuke kleine dorpjes en boederijtjes naar ons hotel Red Roof inn. We gaan na aankomst eerst even lekker het zwembad in, wat we mooi voor onszelf hebben. Daarna gaan we wat eten in Staunton. De vrouw aan de receptie heeft ons wat restaurantjes aangeraden, waaronder The Depot Grille. Het is een oud treinstation wat is omgebouwd tot restaurant. We besluiten daar te gaan eten. Echt een super leuk restaurantje, je ziet allerlei dingen die eraan herinneren dat het een oud stationnetje was. Het eten was ook nog erg lekker en vrij goedkoop, echt een aanrader.

Daarna terug naar het hotel, waar we nog even van de OS kunnen genieten. (Wij kunnen wel de zwemfinale gewoon kijken).
Morgen rijden we naar Boone, dat is een plaatsje vlakbij de great smoky mountains waar we de dag erna naartoe gaan. Morgen rijden we via de Blue ridge parkway (door de blue ridge mountains). Weer zo'n weg, net als de skyline drive, die super mooi schijnt te zijn. We zijn benieuwd!