Dag 9: Blue Ridge Parkway!

13 augustus 2016 - Boone, North Carolina, Verenigde Staten

Rustig wakker worden op deze warme ochtend. Ontbijt was vrij eenvoudig en om 9:00 uur zijn we vertrokken richting Blue Ridge Parkway (BRP). Eerst nog ff langs de wallmart, wat eten en water inslaan, 24 flesjes voor 2 dollar!
Rond 11 uur kwamen we bij de BRP. We hoefden geen entree te betalen en hebben bij het visitor center wat informatie ingewonnen waar de mooiste trails en uitkijkpunten zijn. De weg is alleen maar kronkelig en niets is vlak. Alleen maar omhoog en naar beneden en dat met 45 mph (75 km/pu). Snelweg was natuurlijk ook mogelijk maar dan mis je de mooie uitzichten, dus veel saaier.

De BRP is 451 mijl en bevat tig overlooks en welgeteld 122 trails. Deze variëren van moeilijkheid en afstand. Van easy, moderate of strenuous en van 0.1 - 10.8 mijl. Toch maar een paar trails geselecteerd, zodat we niet 12 dagen hier hoefden te blijven. Yankee Horse and Otter Lake waren de eerste twee, niet al te lang en met mooie watervalletjes. Tussendoor bij veel overlooks gestopt om wat foto's te maken en de beentjes te strekken. Tja, wij worden ook wat ouder hè. Om wat sneller te gaan zijn we uit 't park gegaan om een stuk snelweg te pakken van 2.5 uur. Daar passeerden we de 1.000 mijl van deze vakantie.

Vervolgens een heel stuk verder weer de BRP op gereden om nog wat moois te zien. Eerst de Fodder Stack Trail gelopen, met een super mooi uitzicht. Toen we net in de auto zaten zag ondertekende iets op de weg liggen. Even omdraaien en jawel een mooie slang! Ff foto van gemaakt, maar niet te dichtbij gekomen natuurlijk.
Als tweede The Lump Trail. Bovenop een heuvel, 1 van de hoogste punten in het park. Met 360 graden mooi uitzicht, een echte aanrader.
De laatste trail was de Cascades Trail. Al lopend zagen we kleine stromingen van 't water om vervolgens uit te komen bij een waterval. Een goed pad en het enige wat je hoorde was het stromen van dat water, best apart. Terug bij de auto nog een wild hert gespot. Deze maakte een nieuwsgierige indruk, maar was ook zo weer verdwenen. Bijna net zo atletisch en elegant als ik haha.

Toen door naar Boone waar we om 19:30 uur aankwamen in ons hotel Baymont Inn & Suites. Door een verkeerd adres, we geven de schuld aan Booking.com, 15 minuten vertraging gehad. Inchecken, koffers op de kamer en eten bij de buren, een steakhouse. Maar de wachttijd van 20 minuten was niet aan ons besteed, dus ander restaurant gezocht. Grillhouse, veel eten voor relatief weinig geld. Hush Puppies op, typisch Amerikaans (gefrituurde meelballetjes). We konden niet alles op dus de 'doggy bag' werd aangeboden. Heel normaal hier om je overgebleven eten mee naar huis te nemen. Daar doen we maar niet aan mee vandaag. Nog ff Dafne Schippers zien winnen in de series en op tijd gaan slapen. Wekker staat immers op 6:30 uur. Wat te doen morgen: bezoek aan Grandfather Mountain, Great Smoky (zonder 'e' ja) Mountains en we gaan raften...

Een lang verhaal, maar dit was mijn (Dennis) eerste keer!