Dag 7: The capital Washington D.C.

10 augustus 2016 - Washington D.C., Verenigde Staten

Vanochtend een eenvoudig ontbijtje in ons hotel en toen op naar de hoofdstad van de VS: Washington. Ons hotel heet 'The capitol skyline' en het kijkt uit op het Capitool. Wij hebben een mooie kamer op de 7e verdieping, maar helaas aan de verkeerde kant, wij kijken naar het honkbalstadion ipv het Capitool. Overigens is de 7e verdieping hier eigenlijk de 6e. De Amerikanen noemen de begane grond al de 1e etage.

Na aankomst eerst even het zwembad in gedoken, het is hier namelijk nog warmer dan in Philadelphia en New York. Daarna zijn we met de metro richting het Capitool gegaan en van daaruit naar het Washington monument gelopen. Zo konden we weer door naar het Witte huis en van daar zijn we weer op de metro gestapt richting het Pentagon memorial. Washington bestaat uit allemaal grote gebouwen, musea, overheidsgebouwen etc met daartussenin een hoop groenstroken. Het straalt heel veel rust uit en is leuk om te bekijken. Het was alleen zo warm dat we regelmatig de schaduw moesten opzoeken tijdens het lopen.

Bij het Witte huis mag je natuurlijk niet dichtbij komen en staat overal beveiliging met flinke geweren op straat. Het is een heel grappig gezicht, want er tegenover staan dan allemaal toeristen met hun camera's die alleen maar foto's willen maken van het Witte huis. Bij het witte huis stijgen ook om de haverklap helikopters op.

Het Pentagon is geen indrukwekkend gebouw om te bekijken, gewoon een groot vierkant blok, ook weer vrij goed beveiligd, maar vrij saai om te zien. Daarachter ligt het memorial dat voor de slachtoffers van 9/11 is neergelegd. De 184 overledenen die zijn omgekomen bij de aanslag op het Pentagon hebben een mooi park met allemaal jonge boompjes en een steen met water gekregen, op volgorde van leeftijd.

Na het Pentagon zijn we terug gegaan met de metro naar het centrum en daar in een simpel tentje nog een hapje gegeten. Toen terug naar het hotel en nog even gezwommen. Voor nu zijn we even klaar met de steden en gaan we de natuur in. Morgen naar het Shenandoah NP via de Skyline drive en dan overnachten we in Staunton. We zijn wel toe aan wat afwisseling, dus dat komt goed uit!