Dag 16: We're going to Miami!

19 augustus 2016 - Miami, Florida, Verenigde Staten

Eerst een ontbijtje in ons Biba hotelletje en voor het eerst croissants! Nadat Dennis een mooi rondje had hardgelopen, konden we van de croissants en bagels genieten. Daarna weer ingepakt en op naar Miami! Onze laatste stop van de vakantie en dus ook het laatste hotel. Na ongeveer 1u15 te hebben gereden, zijn we aangekomen bij ons hotel Comfort Suites Miami Airport. Inderdaad, we zitten echt tegen het vliegveld aan. Aan de ene kant praktisch, want we zitten maandag zo op het vliegveld, maar aan de andere kant jammer want we moeten naar Miami Beach wel ruim 25min rijden. Een wat 'luxer' hotel op het eind van de vakantie, net als vorig jaar in Las Vegas. Maar ook gratis parkeren en een ontbijt en dat hebben maar vrij weinig hotels in (hartje) Miami (of het is niet te betalen).

Meteen gevraagd of we maandag een late check out mogen, want we hoeven pas om 17.15u de auto in te leveren. Helaas check out kon maar maximaal tot 13u verlaat worden. Morgen maar eens opnieuw vragen naar de mogelijkheden.
Vervolgens koffers naar de kamer gebracht en gekeken naar wat we allemaal willen doen in Miami en wanneer. Zaterdag staat een airboat tour in de Everglades op het programma, verder willen we misschien nog gaan snorkelen (mits niet te duur), naar het strand en verder niks specifieks gepland.

Dus nadat we geinstalleerd waren in onze kamer, zwemspullen gepakt, gegoogled op een goedkope parkeerplaats bij Miami Beach en lekker vertrokken naar het strand. Het strand van Miami is natuurlijk een erg populair strand en dat was te zien. Het was er veel drukker dan op de vorige stranden waar we geweest zijn. Vooral jongeren die op het strand aanwezig zijn, weinig kinderen. Er was nog genoeg plek om te liggen, dus een mooi plekje gezocht en snel het water in, want ook hier is het erg warm. Het water was weer super helder en je kon heel ver de zee inlopen, want het was helemaal niet diep. Om 18.30u was het nog steeds vrij druk op het strand, maar hebben wij onze spullen gepakt om op Ocean drive (weg aan de boulevard) te gaan eten. Voor het strand was een groot beachvolleybal toernooi bezig, want alle veldjes waren bezet. Leuk om even te kijken, maar daarna door naar een eettentje.

Overal was muziek en liepen veel mensen rond. Uiteindelijk ergens gaan zitten, maar natuurlijk veel duurder dan tot nu toe. Ook het drinken was geen free refill, wat tot nu toe bij fris wel zo was. Uiteindelijk wel lekker gegeten en daarna nog even langs de boulevard gelopen, voordat we weer naar het hotel reden.

Morgen dus de Everglades op het programma. Het muggenspul staat klaar, want in de Everglades schijnt het te stikken van de muggen en ja wij zijn ook op de hoogte van de zikamug.