Dag 3: Hello New York!

6 augustus 2016 - New York City, Verenigde Staten

Vanochtend alweer rond 06:30u wakker, even een snelle douche en vervolgens gaan ontbijten. Een prima ontbijt voor Amerikaanse begrippen! Vervolgens koffers weer gepakt want we gaan naar New York. Ons hotel zit in Brooklyn, vlakbij de metro. Er zouden gratis parkeerplaatsen zijn, maar dat waren maar een plek of 8. Dus hopen dat er een plekje vrij is.

New York is ongeveer 2u rijden en we rijden mooi langs de rand van Manhattan waarna we over de Brooklyn Bridge naar ons hotel gaan. Het is mooi om New York te zien tijdens het rijden, maar verder is het rijden in NY dramatisch. De wegen zijn erg slecht met diepe kuilen en gaten in de wegen. Niemand gebruikt zijn richtingaanwijzer en ze crossen van links naar rechts over de weg en toeteren er maar wat graag op los. Dennis vind het niet zo leuk om in de stad te rijden, dus krijg ik steeds die eer. Normaal niet zo erg, maar dit vond ik ook echt niet leuk. Gelukkig is er bij aankomst nog een plek op de parkeerplaats bij het hotel, dus gratis 3 dagen parkeren naast de deur en verder pakken wij mooi de metro.

Na aankomst even opgefrist (het is echt super warm in NY, 89° F, dat is ongeveer 32 graden, maar de gevoelstemperatuur lag nog wat hoger). Vervolgens om 12u de metro gepakt naar World trade center en 911 memorial. We wilden graag naar het museum, maar daar stond zo'n lange rij dat we dat morgen maar proberen. Vervolgens de metro gepakt naar Bryant Park en daar lekker even op een terrasje gezeten. Uiteindelijk via Times Square naar de Bus terminal en daar met de bus naar de New Jersey garden mall. Het zou namelijk hard gaan regenen en onweren, dus gingen wij even lekker shoppen.
Daar ook lekker gegeten bij Applebees en vervolgens met de bus terug naar de terminal. Vanuit daar nog even richting Madison square garden gelopen. Het was zo druk op times square dat we maar een parallelweg hebben genomen. We stonden gewoon vast tussen de mensen, zo druk!

Uiteindelijk de metro terug naar het hotel. Morgen willen we dan naar het 911 museum gaan en in de middag gaan we naar de New York Yankees tegen de Indians.