Dag 2: Boston, whale watching & Harvard

5 augustus 2016 - Meriden, Connecticut, Verenigde Staten

Gisteren al om 22:00u gaan slapen, maar toch nog een aantal keer wakker geworden vannacht. Om 06:30u was de slaap echt voorbij en zijn we rustig aan opgestaan.

Onze koffers alweer ingepakt en vast in de auto gelegd, want in de avond reden we alweer naar onze volgende bestemming: Meriden. Omdat we Boston nog in gingen en we bij het hotel gratis konden parkeren, maar wel voor 12u moesten uitchecken, zo maar voor een koffer storage gezorgd.

Vervolgens een simpel ontbijtje in het hotel en rond 8u op naar de metro richting de haven van Boston. We zouden om 9u een Whale watching tour doen, maar wegens onderhoud aan de boot vertrok deze pas om 10u. Dus eerst nog tijd voor een frappuccino van Starbucks. Lekker in het zonnetje in de haven van Boston. Het was al super lekker weer zo in de ochtend. Om half 10 mochten we op de boot en om 10u vertrokken we dan naar Stellwagen bank (het voergebied van de walvissen). Het was dik een uur varen, maar wij hadden een mooi plekje voor op de boot in de wind. De boot ging flink op en neer, maar doordat we buiten stonden en de horizon konden zien, was dat geen probleem.

In het begin zagen we de walvissen niet echt en als ze er zaten dan was dat aan de verkeerde kant van de boot. Maar op een gegeven moment zaten er allemaal vogels die op de vissen afkomen waar ook de walvissen op jagen. Er zaten echt super veel walvissen rondom de boot. Heel erg gaaf om te zien!
Volgens de gids zagen ze normaal op de tour ongeveer tussen de 1 en 10 walvissen. Wij hebben er wel een stuk of 20 gezien, lucky us.

Na de walvistocht zijn we met de metro naar Harvard gegaan. Echt een supergroot dorp bijna waar alle studenten wonen in grote complexen. Vervolgens richting het sportcomplex van Harvard gegaan. Daar was echt een enorm Lacrosse en American Football stadion.

Uiteindelijk om 16.00u de metro richting het hotel gepakt om vervolgens met de auto richting Meriden te rijden. Na een flinke file om 20.15u aangekomen in Quality Inn Meriden. Na een upgrade (er was alleen nog maar een smoking room beschikbaar), even snel een hapje eten en daarna lekker op onze kamer nog een stuk van de openingsceremonie kijken en vast beslissen wat we morgen gaan doen. Next stop: New York!