Dag 6: It's always sunny in Philadelphia

9 augustus 2016 - Philadelphia, Pennsylvania, Verenigde Staten

Vandaag stond alweer bestemming 3 op het programma: Philadelphia. Na een lekker ontbijtje in ons hotel, uitgecheckt en op naar Philly. Dit keer besloten om toch maar de tolwegen te nemen, want anders moesten we een half uur langer rijden. Uiteindelijk $27.50 aan tol betaald op een ritje van 2 uur. Dat doen we dus ook niet meer. Ook voor de eerste keer getankt, ook dat is altijd even kijken. Soms doet onze Europese creditcard het niet en soms moet je een Amerikaanse postcode opgeven. Ik kies dan maar voor 90210, dan werkt het in ieder geval. Nu geen problemen, hij deed het gewoon zonder iets extra's in te hoeven toetsen of iets dergelijks.

Nu hebben we een hotel vlakbij het vliegveld, Microtel inn & suites. Dit omdat dit erg scheelt kwa prijs met hotels in het centrum en we kunnen hier gratis parkeren. Vlakbij het hotel gaat een trein rechtstreeks naar het centrum dus die hebben we maar gepakt. We konden nog niet inchecken dus dat doen we als we terug komen van ons dagje Philly.

Als eerst gingen we naar de Eastern State Penitentiary. Een oude gevangenis die nog als een soort ruine te bezoeken is. De gevangenis is gebouwd vanuit een soort centrale hal, waaruit de verschillende celblokken als spaken aan een wiel te zien zijn. We gingen met de bus, waarbij we eerste de halte misten en vervolgens, moesten wachten op de bus terug naar de goede halte.

Na de gevangenis even een broodje gegeten en toen door naar de Liberty Bell. Het valt onder de nationale park service, maar hier hoefden we niet te betalen gelukkig. Een ranger stond van alles te vertellen over de bell, maar wij hadden niet zoveel puf meer om naar het verhaal te luisteren.

Op onze terugweg richting het station kwamen we langs de century 21, nog het meest te vergelijken met de bijenkorf, maar dan als outlet. Een heleboel 'merkkleding' die vaak voor een hele lage prijs te koop is. Maar ook tassen, schoenen, parfum en horloges kun je er terecht. Vooral leuk om lekker rond te kijken en hopen dat er iets leuks tussen zit, want er hangt ook een hoop rommel tussen. Maar Dennis is weer goed geslaagd.

Daarna wilden we naar het hard rock cafe gaan om te eten, maar we hadden geen zin in een wachtrij van een half uur. Dus zijn we naar een sports bar gegaan en daar voor $40 gegeten en gedronken (best wel fijn die free refills).
Uiteindelijk om 20.15u de trein richting ons hotel willen pakken, maar twee vertraagde treinen later (20.55u)vertrekken we pas. We moeten natuurlijk ook nog inchecken en morgen gaan we alweer vroeg rijden naar de hoofdstad van de VS: Washington D.C.