Dag 1: Hello USA!

4 augustus 2016 - Boston, Massachusetts, Verenigde Staten

Om 04:45u ging vandaag de wekker. Vanwege de aangekondigde controles van de marechaussee naar Schiphol, wilden wij graag op tijd vertrekken. Plan was om om 05:30u Ruud op te halen, zodat hij in onze auto weer naar huis kon rijden. Uiteindelijk om 05.45u in Nuenen en toen op naar Schiphol. Onderweg nog wel wat afzettingsborden en pionnen op de weg gezien, maar de marechaussee lag nog op bed. Dus al om 07:00u op Schiphol (vlucht vertrok om 10:30). Thuis al online ingecheckt dus alleen nog langs de kiosk om de boardingpassen te printen. Helaas dat wilde niet lukken en we werden naar de balie gestuurd. Daar troffen we een enorm lange rij aan, gelukkig bleek deze voor de bagage drop off te zijn en konden wij er mooi langs lopen. Tip dus voor iedereen die nog moet vliegen, thuis inchecken en bagage en boardingpas aan de normale balie halen!

Vervolgens konden we vanaf 10u gaan boarden. Een prima vlucht gehad met Delta en al om 12.15u geland in Boston (tijdsverschil is 6 uur). Het was erg rustig op het vliegveld en we waren nog voor 13:00u door de security check heen, ook onze bagage lag al klaar en zo waren we veel eerder dan gepland bij het autoverhuurcentrum op Boston Airport. De auto dit keer gehuurd via Budget. Ook hier super rustig, waren meteen aan de beurt. De additional driver werd meteen voor ons zonder kosten geregeld en binnen een paar minuten konden we onze Nissan Sentra ophalen.

De tom tom moest nog even wennen aan de nieuwe kaart en al snel zaten we op onze eerste tolweg naar het hotel in Quincy Nova Suites(25min met de metro naar Boston). Daar even de koffers uitgeladen en omgekleed en vervolgens zijn we naar Boston Common gegaan om vandaar een stuk van de Freedom Trail te lopen. Boston is een leuke gemoedelijke stad. Veel gezellige straatjes en niet zo druk, massaal en gehaast als NY.

Uiteindelijk gegeten ergens bij Quincy Market en vervolgens nog even langs de haven van Boston gelopen. Uiteindelijk waren we om 20:00u (02:00u NL tijd) zo moe dat de metro terug naar het hotel hebben gepakt (heb ik mooi de tijd om dit te typen!).

Morgen staat er een walvistocht op het programma en 's avonds rijden we alvast een stuk in de richting van onze volgende bestemming: New York! We overnachten in Quality Inn in Meriden.