Dag 5: 911 museum en Top of the Rock

8 augustus 2016 - New York City, Verenigde Staten

Vanochtend een nieuwe poging voor het 911 museum en met succes. Er was bijna geen rij en in het begin nog lekker rustig omdat we mooi op tijd waren gegaan. Gekozen voor de audio tour, waarbij we met een koptelefoontje door het museum konden lopen. Echt super indrukwekkend om dat te zien en te horen. Uiteindelijk hebben we wel 3 uur in het museum rondgelopen.

In de middag gingen we naar Rockefeller center, om onze vouchers voor de Top of the Rock om te wisselen in kaartjes. We wilden graag om 19u naar boven zodat we de zonsondergang mooi konden zien. Na het wisselen zijn we even naar een Irish pub gegaan, maar omdat daar volleybal niet op stond zijn we naar the Beer Autorithy bar gegaan. Daar konden we wel volleybal kijken en hebben ze veel speciaalbiertjes, maar ook kriek voor mij. Na wat drankjes en een hapje te hebben gegeten, weer terug naar Rockefeller.
We waren mooi op tijd binnen en omdat wij in de middag onze kaartjes al hadden gehaald, konden we de meeste rijen voorbij. Boven naar het hoogste deck gegaan met uitzicht op upper Manhattan met central park aan de ene kant en lower Manhattan en the Empire state building en World trade center aan de andere kant. Vorige keer zijn we ook de Rockefeller op gegaan, maar toen waren we er rond 22u 's avonds. Nu dus nog in het licht met een mooie zonsondergang. Daarnaast schijnt de Rockefeller leuker en mooier te zijn dan de Empire state, omdat je daar central park niet ziet liggen en het schijnt er veel drukker te zijn.

Op de terugweg nog langs het Barclays center gegaan (thuishal van de Brooklyn Nets). Dat lag op de weg naar het hotel. Dan zitten onze paar dag New York City er alweer op. Morgen rijden we naar Philadelphia.