Dag 11: Savannah, Georgia

14 augustus 2016 - Savannah, Georgia, Verenigde Staten

We zijn weer in een nieuwe staat beland vandaag, namelijk Georgia. Ondertussen hebben we al 11 staten doorkruist en hebben we er nog 1 te gaan!

Vanochtend een eenvoudig ontbijtje in ons hotel Four Seasons Inn in Maggie Valley. Uiteindelijk reden we om 09.30u aan richting Savannah. Savannah is een plaats echt aan de oostkust van Amerika al redelijk naar het zuiden. Het was hier vandaag 93°F, erg warm dus, maar daar hebben wij weinig van gemerkt tijdens het rijden. Op papier was het een rit van 5 uur, maar uiteindelijk hebben we er met stops en files 6 uur over gedaan. De Amerikanen rijden bijna allemaal een automaat en vaak ook nog op cruise control en stampen dan lekker vaak op de rem, waar wij gewoon het gaspedaal los zouden laten. Doordat iedereen gaat remmen en sommigen op een tweebaansweg ook 'keep your lane' aanhouden (terwijl er gewoon borden staan met 'slower trafic keep right), komen er al snel treintjes met langzaam rijdende auto's, wat weer tot files leidt.

Uiteindelijk dus pas om 15.30u in ons hotel en na het inchecken (we kregen eerst een kamer die de housekeeping nog niet had gehad, dus moesten we verkassen naar een andere kamer) vrij snel het zwembad in gedoken. Zelfs het zwembadwater was vrij warm door de zon en warmte van buiten. Wel nog even lekker 2 uurtjes kunnen relaxen. Daarna gedoucht en naar het centrum van Savannah gereden.

Gereden inderdaad, ook hier zitten we namelijk iets buiten het centrum (veel goedkoper en gratis parkeren en ontbijt bij het hotel). Het was een kwartiertje rijden naar het centrum en daar de auto in een parkeergarage gezet. Alleen verkeerd gekeken, want in het weekend gold een flat rate tarief. Dat bleek gewoon standaard $10 te zijn, ongeacht hoe lang je daar stond.

In Savannah eerst lekker bij een Pub gegeten en daarna zijn we langs het water en de winkeltjes gaan lopen. Savannah doet in sommige opzichten een beetje Europees aan zo langs het water. Uiteindelijk hebben we in de 'Moon River' nog wat gedronken (en de finale van de 100m sprint mannen gezien) en daarna weer terug gereden naar het hotel.

Morgen willen we naar het strand bij Tybee Island, eens kijken of het daar met deze temperaturen wel uit te houden is!