Dag 7 - Kauai

29 april 2018 - Kapaa, Hawaii, Verenigde Staten

Onze laatste dag op Kauai alweer. We hebben drie volle dagen op Kauai gehad en voor ons was dat voldoende. Je hebt dan voldoende tijd om alles te bekijken en nog lekker op het strand te liggen. Natuurlijk kan je je hier ook prima langer vermaken en er is vast meer te zien, maar voor een trip eilandhoppen is drie dagen prima.

Vanochtend hebben we eerst fietsen gehuurd bij het hotel, dat is hier gratis. Net zoals badlakens en boeken die je ook gratis kan lenen. Er loopt hier voor het hotel langs de kust een fietspad van ruim 8 mijl dus wij besluiten daar een stuk van te fietsen. Je komt langs een aantal strandjes waar veel gesurfd wordt. Super leuk om even te kijken.

Na het fietsen gaan we richting Wailua falls. Er zijn super weinig parkeerplaatsen en als we komen aanrijden zien we al een hoop auto's in de berm staan. Het is mooi om van boven te zien, maar er schijnt ook een (illegaal) pad naar benenden te zijn. Dat pad is er ook wel maar is super steil en modderig. Er hangt wel een touw om je aan vast te houden, maar na een paar meter omlaag zijn we toch maar omgedraaid. Ondanks dat het officieel geen pad is, zien we veel mensen het proberen.

Vervolgens rijden we naar Shipwreck beach in het zuiden. Het is vandaag veel bewolkter dan de vorige dagen en ook aan de kust is het zonnetje ver te zoeken. Het is wel warm dus we gaan gewoon het water in. Het is een veel rustiger strandje dan Poipu Beach, het komt waarschijnlijk door de sterke stroming die er staat. We snorkelen er wel even maar na ongeveer een uur gaan we toch door met de auto naar Poipu beach. Dat was echt een fijn strandje en leuke plek om te snorkelen. Typisch Amerikaans zijn de grote gezinnen/families die er aan het honkballen zijn of aan het bbqen op de bbq's die daar op het strand staan.

Als het begint te regenen (we zijn nog steeds op Kauai, een van de natste plekken op aarde) pakken wij ook onze spullen en rijden terug naar het hotel. We gaan douchen en lekker eten in Lihue en dan zit Kauai er voor ons op. We hebben eigenlijk geen regen gehad, alleen de avond dat we aankwamen en vandaag in de middag een buitje. Verder was het veel bewolkt, maar aan de kust in het zuiden scheen veel de zon, prima weer dus. Morgen vliegen we naar Maui, een vlucht van 45 minuten, ons derde eiland alweer.