Dag 6 - Kauai

28 april 2018 - Kapaa, Hawaii, Verenigde Staten

Wakker om 07.00u vanochtend, we beginnen te wennen! We vragen bij de receptie even na tot waar we kunnen komen op het eiland. Er is pas een enorme flash flood geweest en delen van het eiland zijn overstroomd geweest. Op veel plekken is dat te zien aan de bruin rode kleur op en langs de weg. Maar in het noorden bij Princeville en Hanalei is het heftiger. De weg is open tot Hanalei maar daarna afgesloten. Ook google maps geeft aan dat we niet verder kunnen dan Hanalei. We besluiten wel om straks die kant in te rijden, want we willen graag heel het eiland zien en eigenlijk naar Tunnels Beach om te snorkelen.

Maar eerst rijden we op aanraden van de receptioniste naar een Farmers Market op ongeveer 20 minuten rijden. Als we daar aan komen is het al gigantisch druk. Auto's rijden af en aan. Gelukkig is er nog plek op de parkeerplaats. Het zijn allemaal lokale boeren die hun eigen producten verkopen op deze markt. De meesten staan met hun pick-up en partytent ervoor klaar om hun fruit en groenten te verkopen. Er wordt veel vers eten verkocht, tegen een hoge prijs, maar iedereen is daar aan het eten. We lopen al langs een tentje waar ze lepeltjes ijs uitdelen. Het is verse ananas bevroren en gepureerd waardoor het net ijs lijkt. Super lekker. Voor $5 kopen we een bekertje ijs en we kopen ook een mountain apple. Een soort rood/roze fruit wat tussen een appel en peer in zit.

Na de markt rijden we naar Opeakaa Falls. Deze hebben we al vanuit de lucht gezien, maar nu dus ook vanaf de grond. Daar vlakbij zouden ook de Wailua Falls moeten zitten, maar deze konden we niet vinden. Morgen een nieuwe poging

Vervolgens rijden we de highway richting Hanalei en Princeville en inderdaad, halverwege Hanalei staat een bord op de weg dat het is afgesloten behalve voor locals. We rijden niet verder, maar enorm jammer want er zaten nog mooie dingen voorbij Hanalei. Het schijnt dat er stukken van de weg volledig weggespoeld zijn. We parkeren de auto en gaan kijken op het strand van Hanalei Bay. Helaas mag hier niet gezwommen worden vanwege de sterke stroming.

We gaan maar terug naar de auto en rijden naar Poipu Beach om daar lekker de rest van de middag op het strand te liggen en wat te snorkelen. Ook hier weer een goede snorkelspot. Je loopt het water in en zit gelijk tussen de tropische vissen. Nog geen schildpad helaas, maar wel weer nieuwe vissen gezien. Ze zwemmen echt super dicht bij je.

Uiteindelijk rond half 6 terug richting het hotel en onderweg een hapje eten. Het eten is hier vrij duur, dus het is soms best lastig een leuk tentje te vinden wat niet te duur is.