Dag 16 - Big Island

8 mei 2018 - Kona, The Big Island, Hawaii, Verenigde Staten

Vandaag hebben we niets op de planning staan. Het is onze laatste volledige dag hier. Morgen gaan we namelijk alweer naar huis. We besluiten naar wat stranden ten noorden van Kona te gaan en rijden als eerst naar Hapuna beach State park. We moeten hier wel 5 dollar betalen om te parkeren, maar het is een mooi onderhouden strand. We lopen een stuk richting de rotsen, want ook dit strand ligt in een baai. Het is een mooi lang zandstrand, lekker om te liggen en ook heel helder zeewater. We proberen er te snorkelen, maar bij de rotsen is de stroming wel sterk en lastig om daar fijn te snorkelen. Wel zien we weer een schildpad.

Halverwege de middag rijden we weer terug richting Kona om onderweg nog te kijken naar meer strandjes. Maar Mauna Lani beach bestaat alleen maar uit rotsen en ook het andere 'strand' waar we stoppen ligt er zo bij. Uiteindelijk rijden we weer naar het state park waar we gisteren ook waren. Daar zitten zoveel schildpadden en we zien er al een lekker op het strand liggen en nog een aantal in het water.

Eenmaal uitgekeken rijden we naar de Kona brouwerij. Daar zit een restaurant en bar en kan je bijna alle soorten bier van de brouwerij proeven. Na acht samplers zijn we uitgekeken en gaan we naar het centrum om te eten bij Outback Steakhouse. Een van onze favoriete Amerikaanse eettentjes.