Dag 8 - Kauai - Maui

30 april 2018 - Lahaina, Hawaii, Verenigde Staten

Onze tijd op Kauai zit er op en na een ontbijtje in hotel Coral Reef gaan wij met onze auto naar de luchthaven. We proberen ongeveer anderhalf uur van te voren op de luchthaven te zijn. Onze vlucht gaat om 10.05u, rond half 9 leveren we onze auto in en zitten in de shuttle naar de luchthaven. Wat ongeveer 2 minuten duurt. Mooi op tijd dus. Ook hier is het zelf service. Zelf inchecken bij de kiosk en je bagagelabel printen en aan je koffer hangen. Onze koffers worden niet eens gewogen, het kan allemaal zo mee. Ook de douane is met 5 minuten gedaan. Anderhalf uur vooraf was dus prima gepland en ruim genoeg.

Na een kleine vertraging landen we in Maui en halen eerst weer onze auto op. Dit keer een Chevrolet Sonic, ook een kleintje, maar prima voor deze dagen. We hebben gemerkt op Kauai dat het soms bij toeristische plekken erg druk kan zijn met parkeren. Dan is een kleine auto wel makkelijk om je er tussendoor te manouvreren.

Na boodschappen bij de Walmart rijden we naar ons hotel aan de westkant van Maui in Lahaina. Ons hotel Kaanapali Ocean Inn, blijkt op een resort te liggen. We kijken met ons balkon schuin op de zee uit en kunnen mooi de zonsondergang zien. Het ligt aan het strand dus na aankomst gaan we snel het strand op. Bij ons zijn er weinig vissen te zien dus we besluiten na een uurtje verder te lopen naar Black Rock Beach, wat ongeveer 10 minuten lopen is over een pad langs het strand. Eenmaal daar is er geen plek om te liggen, maar zien we wel dat er al druk gesnorkeld wordt. Wij trekken onze flippers aan, snorkel op en snel het water in. We zitten al direct tussen de vissen. Het is dus weer een goede snorkelplek. Als we verder het water in gaan, dichter naar de rotsen aan de zijkant zien we ineens een zeeschildpad. Super gaaf! Snel de gopro halen en kijken of hij er dan nog zit. Er zitten er wel zeker twee en mogelijk nog een derde. Ze blijven dicht bij de rotsen zwemmen en steeds meer mensen hebben door dat er schildpadden zitten, want het wordt steeds drukken. Maar hoe leuk om ze zomaar ineens te zien en dan zo dichtbij!

Savonds rijden we naar Lahaina om te gaan eten bij Captain Jack. Lahaina is een leuk stadje met veel winkels en restaurantjes. Ook hier sluit alles al op tijd. Waarschijnlijk omdat het laagseizoen is. Na het eten halen we een shaved ice. Een specialiteit hier en dan zit onze eerste (halve) dag Maui er alweer op. Ook hier blijven we 4 nachten net als op Kauai. Het enige is dat we op Kauai maar 3 dagen hadden (late vlucht) en nu hebben we 3.5 dag (vroege vlucht). Het scheelt niet veel, maar wel wat.