Dag 5 - Kauai

27 april 2018 - Kapaa, Hawaii, Verenigde Staten

We hebben drie volle dagen op Kauai (spreek uit als Kawai'ie). Kauai wordt ook wel 'the garden isle' genoemd en dat is niet zo gek. Overal waar we rijden is het groen. Bomen, planten, bergen alles is groen. Je ziet bijna geen huizen alleen maar groen.

Vandaag 'pas' om 06.00u wakker, we beginnen al te wennen aan de tijd. Op de planning staat om 16.00u een tour met een vliegtuigje over Kauai. Verder willen we naar Waimea Canyon en Kokee State Park. We rijden op tijd aan, na ons ontbijt in het hotel en gaan eerst langs de Safeway voor vers brood voor vanmiddag.

Het is ongeveer anderhalf uur rijden vanuit Kapa'a (waar ons hotel zit) naar Waimea Canyon. Achter Waimea Canyon zit dan nog Kokee State Park. Waimea Canyon wordt ook wel de Grand Canyon van de pacific genoemd. De lookouts en viewpoints zijn super mooi en het is niet zo mega druk en toeristisch. Pas bij de laatste overlook komen we de eerste Nederlanders tegen deze vakantie en dat is omdat wij onze oranje outfit aan hebben vanwege koningsdag.

Daarna door naar Kokee State Park. Vanaf daar heb je zicht op een stukje van de Napali Coast. Ook super mooi, de mist trekt omhoog wat het een beetje sprookjesachtig maakt. Bij de 2e overlook is helaas niets te zien door de mist. Dit is een van de natste plekken op aarde, maar wij hebben geluk, het is gewoon droog.

Op de weg terug gaan we langs Spouting Horn. Dat is een gat in het lavagesteente waar de zee onder tegenaan komt en daardoor water spuit als een soort kleine geiser. Je hoort het geluid al van ver en het is leuk om gezien te hebben, maar geen must.

We hebben nog even de tijd voor we ons vliegtuigje moeten halen dus besluiten we naar Poipu beach te rijden en daar even wat te drinken. Daarna rijden we door naar Wings over Kauai, de organisatie waarbij wij geboekt hebben. Een vliegtuigje is een stuk goedkoper dan met een helicopter over het eiland vliegen. Het vliegtuigje is zeer de moeite waard. We vliegen in ongeveer een uur over het eiland heen. We vliegen langs de zuidkant via Waimea Canyon naar de Napali Coast aan de noordkant. Echt supermooi om het vanuit de lucht te zien. We zien de mooie landschappen en al het groen en superveel watervallen. Echt super gaaf! Onze piloot Marcus legt tijdens het vliegen goed uit waar we zijn en wat we zien. We kunnen met hem praten en met elkaar. Deze tour was echt zeer de moeite waard.

Na het vliegen rijden we terug naar het hotel en na een douche lopen we naar het centrum van Kapaa. We vinden een bbq restaurantje, the Paniolo, waarbij je je eigen drinken mag meenemen. Wij halen dat dus mooi bij de supermarkt er naast, zo kunnen we echt drinken wat we willen en de prijs ligt een stuk lager dan in een normaal restaurant. Er wordt ook live muziek gespeeld, echt super gezellig. Morgen gaan we even kijken wat we gaan doen. Door de flash flood kan het zijn dat aan de noordkant van het eiland nog niet alle wegen open zijn.