Dag 4 - Oahu - Kauai

26 april 2018 - Kapaa, Hawaii, Verenigde Staten

Nog steeds zijn we niet van onze jetlag af. Vannacht weer rond 4 uur wakker, ondanks dat we tegen 23u zijn gaan slapen. We zijn maar blijven liggen en toch nog geprobeerd wat te slapen. We hebben besloten om naar Hanauma Bay te gaan. Dat schijnt een supermooie snorkelplek te zijn. Ook vandaag gaan we met de bus. Het is niet zo duur, slechts 5.50 voor een dagkaartje, maar het duurt wel lang. Vandaag geeft google maps aan dat we ruim 51 stops mee mogen rijden en ook nog moeten overstappen. Al met al, het is niet duur, maar echt heeeel praktisch is het ook niet.

Uiteindelijk zijn we om 10.30u bij de baai aangekomen. We moeten entree betalen en een video kijken voor we naar beneden mogen lopen. Het is al best wel druk, maar er kan nog prima gesnorkeld worden. Nu al de beste aankoop is het snorkelmasker. In plaats van een duikbril met snorkel, gewoon een masker waarmee je gewoon kan blijven ademen, zonder daarbij de snorkel in je mond te hoeven doen. Doordat er lucht in het masker komt blijf je ook nog drijven, wat het super makkelijk maakt om te zwemmen en weinig energie kost. Voor onze waardevolle spullen hebben we een waterdicht tasje die ook goed dienst doet. Telefoons, portemonnees en paspoorten blijven volledig droog.

Eenmaal in het water stuiten we eigenlijk al gelijk op het koraal. Het koraal is hier niet zo mooi, maar er zitten wel superveel vissen. En vooral allemaal vershillende. De vissen zijn duidelijk gewend dat er mensen zwemmen, want ze gaan niet weg als je in hum buurt komt. Er schijnen meer dan 400 verschillende soorten vissen te leven in Hanauma Bay, maar zoveel hebben wij er niet gezien.

Na het snorkelen pakken we de bus terug. Helaas is de bus erg laat en is er geen tijd meer om naar Waikiki beach te gaan. We besluiten om even bij Buffalo Wild Wings te gaan eten voordat we naar de luchthaven gaan. Onze koffers staan nog bij het hotel en Buffalo zit er praktisch langs. Om 15.15u hebben we een taxi naar de luchthaven, want om 17.50u vliegen we naar onze volgende bestemming Kauai. We willen gewoon 2 uur van te voren er zijn, want we hebben geen idee hoe snel het gaat.

Die 2 uur was duidelijk niet nodig. Het inchecken gaat via een kiosk en de bagage dropoff is er naast en daar staat niemand te wachten. De douane duurt ook maar 10 minuten en zo zijn we al snel erg vroeg bij de gate. Het boarden duurt hier slechts 10 minuutjes. Alles gaat in rap tempo. Volgende keer dus minder vroeg op de luchthaven.

Het is maar 40 minuten vliegen naar Kauai en daar hoort taxien, opstijgen en landen bij. Zo staan we dus om 19.00u al bij de autohuur aan de balie en krijgen we een Nissan Versa mee. Voor ons bekend, die hadden we in ons eerste jaar Amerika ook. Ons hotel zit in Kapaa, dat ligt aan de oostkust vrij centraal op het eiland. Zo kunnen we vanuit daar de noordkust en de zuidkust prima bereiken.

Morgen hebben we een airtour gepland staan over het eiland!