Dag 9 - Maui

1 mei 2018 - Lahaina, Hawaii, Verenigde Staten

We hebben besloten vandaag de vulkaan te bezoeken. Het Haleakala National Park ligt op ongeveer twee uur rijden. Je rijdt bijna een uur over een slingerweggetje de krater op. Eenmaal boven is het vrij koud en waait het echt super hard. Gelukkig zijn we voorbereid en hebben een lange broek en vest meegenomen. Er zijn niet veel uitkijkpunten boven, de mooiste is bij het visitor center achter in het park waar je echt over de krater uit kijkt. Daar kan je ook een trail doen die de krater in gaat. Wij besluiten die een stuk te lopen (de volledige trail is 11 mijl). Het pad loopt naar beneden de krater in en je moet datzelfde stuk ook weer omhoog er uit lopen.

Als we daarna terugrijden is het al rond half 2 en we zijn dan ook om 16.00u weer in ons hotel. We willen toch nog even gaan snorkelen. Napili Bay ligt op ongeveer 10min rijden van ons hotel naar het noorden, dus besluiten we daar snel nog naar toe te gaan. Napili Bay staat ook bekend om het mogelijk spotten van schildpadden.

Omdat het al laat op de middag is, is het er helemaal niet druk en kunnen we lekker rustig snorkelen. Al snel zien we een schildpad en even daarna nog twee. Super gaaf! Al snel krijgen meer mensen door dat wij schildpadden hebben gezien en komen zij ook kijken. Ook vanaf de kant zijn ze goed te zien blijkbaar want mensen staan allemaal foto's te maken van boven. We merken dat de schildpadden vaak aan de rand bij de rotsen zwemmen. Aan de andere kant van de baai zijn ook nog rotsen, dus gaan we daar ook nog naar toe. Daar is niemand aan het snorkelen en ook daar zien we al snel twee schildpadden! Wij dachten dat we geluk moesten hebben om schildpadden te zien, maar nu hebben we ze al op drie plekken gezien. Echt heel gaaf!

Uiteindelijk gaan we terug naar het hotel om even snel te douchen en rijden we naar Lahaina om daar weer te gaan eten. We eten bij The Cheeseburger. Een tentje die allemaal verschillende soorten burgers verkoopt. Erg lekker en gezellig en vooral niet zo duur. De meeste restaurants zitten boven en kijken uit over de winkelstraat. Daarna nog een lekker ijsje gehaald en terug naar het hotel. Morgen gaan we de road to Hana rijden. Een tocht van ruim 3 uur rijden enkele reis zonder stoppen. Vroeg er uit dus!