Dag 16: Page - Las Vegas

27 juli 2017 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

Donderdagochtend zijn we vroeg vertokken richting Las Vegas. We zijn niet meer langs Valley of Fire gegaan. Daar was het te warm voor. Na de nodige files vanwege 'road work' zijn we rond 12.30u aangekomen in Las Vegas bij ons hotel The Rita Suites. We konden helaas nog niet inchecken dus onze auto geparkeerd en gelijk maar the Strip op gegaan.

Twee jaar geleden zaten we met ons hotel vlakbij waar we nu zitten. Het is natuurlijk bloedheet (40-45°) en flink zweten als we over de Strip lopen. We gaan naar Ceasars Palace, want je schijnt daar voor $1 chips aan tafel te kunnen gokken. Dus daar maar eens kijken. Achteraf blijkt dat dit bijna overal wel kan. Het verschil is alleen de minimum inzet per tafel.

Uiteindelijk gaan we rond 16.00u terug naar het hotel om in te checken en nog even te zwemmen. We hebben inderdaad een soort van suite met een aparte slaap en woonkamer. Niet super luxe maar wel prima om de komende 3 nachten te slapen.

Daarna lopen we weer de Strip op en deze keer moeten we helemaal naar de andere kant richting de MGM, want we hebben kaartjes voor Tiesto die draait in Hakkasan (een club/discotheek in het MGM hotel). Halverwege stoppen we even om te eten bij een Outback Stakehouse waar we mooi zicht hebben op de vulkanenshow van The Mirage.

Uiteindelijk gaan we rond 23.15u in de rij om binnen te komen voor Tiesto. Blijkbaar proberen ze de indruk te wekken dat het erg druk is. Ze creeeren aan allerlei kanten een rij, zodat hotel/casino gasten zien dat er iets te doen is en misschien ook kaartjes kopen. Na een aantal rare controles, eerst id kaart, dan een stempel (geen idee waarvoor), dan nog een stempel (weer geen idee waarvoor), een soort van laat je kaartje zien, maar we scannen hem niet, dan krijgt Dennis nog een controle en Lonneke niet (ze maken hier serieus onderscheid tussen mannen en vrouwen, ook in de ticketprijs) en dan nog een stempel kunnen we naar binnen.

Uiteindelijk pakken we om 03.15 de bus richting ons hotel en zit de lange dag er op!