Dag 15: Moab - Page

26 juli 2017 - Page, Arizona, Verenigde Staten

Een rit van 4:30uur voor de boeg, waarbij we via Monument Valley kunnen rijden. Maar dan blijkt dat MV onder de Navajo's valt, een indianen reservaat waarbij we dus even $20 kunnen aftikken. Daar hebben we niet zo'n zin in. Lonneke is al bij Monument Valley geweest en Dennis hoeft er niet per sé heen. Dus in een keer naar Page.

In Page (Arizona) is het een uur vroeger (-9 uur tijdsverschil met NL) dus uiteindelijk zijn we al om 12uur bij het hotel. We zijn te vroeg om al in te checken, maar we hadden ons daar al op voorbereid en onze zwemkleding al aan. Dus even snel naar de supermarkt nog een broodje en wat te drinken halen, vers ijs in onze koelbox en op naar lake powell.

Het stukje strand van Lake Powell waar wij naartoe gaan ligt bij de Wahweap campground. Daar waren we vorige keer ook naartoe gegaan 2 jaar geleden. Het valt onder de National Parkservice en we kunnen dus onze parkenpas gebruiken voor gratis toegang. Het is niet echt een strandje, maar je kunt er prima liggen en het water is lekker. Rond een uur of vier gaan we richting hotel, waar we onze pasjes voor de kamer krijgen en dan nemen we nog even een duik in het zwembad en lezen een boek.

Morgen gaan we naar onze eindbestemming alweer, namelijk Las Vegas. We kijken nog even of we via Valley of Fire rijden, of dat we daar op een andere dag naar toe rijden. Valley of Fire ligt in de woestijn, dus het zal er erg heet zijn midden op de dag. Even kijken wat we doen dus.