Dag 11 - Maui

3 mei 2018 - Lahaina, Hawaii, Verenigde Staten

Onze laatste dag op Maui alweer, morgen vliegen we namelijk naar het Eiland Hawaii ook wel Big Island genoemd. We hebben lekker uitgeslapen en gaan dan ontbijten bij 808 Grindz Cafe. Hier kan je een flink ontbijt krijgen voor een paar dollar.

We willen vandaag lekker gaan snorkelen op verschillende strandjes. Dus we besluiten richting Kihei te rijden, het zuidwesten om daar op een aantal stranden te snorkelen. Onze eerste stop Wailea Beach is ideaal want het heeft een gratis parkeerterrein en mooi zandstrand met aan de zij kant van de baai rotsen. We gaan al snel de zee in en zien daar een enorme schildpad midden in het water. Normaal kwamen we ze tegen bij de rotsen, maar deze had duidelijk een ander plan.

Helaas begint het op een gegeven moment te regenen en besluiten we onze spullen te pakken. We hopen dat het een stuk verderop wel droog is en rijden naar Makena beach state park. Het regent daar alleen nog harder. Het is wel makkelijk parkeren en een mooi en breed strand, alleen wij hebben er niets aan.

Dan maar richting het noordwesten, richting Napili en Kapalua. Daar zitten ook heel veel strandjes na elkaar. Het blijkt dat we nu op Napili Bay zitten en dus laatst op Kapalua Bay zijn geweest. Het is een mooi groot strand in een baai en ook hier is het mooi snorkelen. Als we aan de andere kant van de baai willen gaan snorkelen begint het ook hier te regenen. Dan pakken we onze spullen maar en gaan terug naar het hotel. Het is inmiddels 15.30u dus verder een prima dag, alleen jammer van de regen. Het schijnt zo te zijn dat er iedere dag wel regen voorspeld wordt, maar meestal is dat een korte bui en regent het maar aan een kant van het eiland. Wij hadden vandaag dus pech.

Dan maar vast onze koffers inpakken, want morgen vliegen we dus naar Big Island. Wij vliegen op Hilo (dat is aan de noord-oost kant van het eiland. Op Big Island hebben wij twee hotels (2 nachten Hilo, 3 nachten Kona) omdat dat eiland dus wel vrij groot is en we niet al te veel tijd willen verspillen met auto rijden. We beginnen dus in Hilo dat is waar Volcanoes National Park zit en eindigen in Kona vanwaar we op 8 mei weer terug vliegen. Voor zover bekend gaat onz vlucht gewoon door, we zullen daar zien hoe het is met de vulkaanuitbarsting