Dag 14- Big Island

6 mei 2018 - Kona, The Big Island, Hawaii, Verenigde Staten

Vandaag gaan we naar de westkant van het eiland, richting Kona. De westkant zou de zonnige kant van het eiland moeten zijn. We rijden via Rainbow Falls in Hilo (op 10min rijden van ons hotel) naar Kona. Een rit van ongeveer 105 minuten.

We slapen in het Kona Coast Resort. Dat blijkt ook weer een enorm resort te zijn. De receptie zit midden op het park en het park zelf ligt een beetje tegen een heuvel op. Het blijkt dat wij een condo hebben, dat is een appartement. Dit appartement is groter dan die van ons thuis! We hebben een super ruime en luxe keuken, een grote badkamer met inloopdouche en dubbele wastafel. Een wasmachine en droger en een groot balkon. Hier kunnen wij onze vakantie wel goed afsluiten.

Na ons geïnstalleerd te hebben, zoeken we op welke leuke strandjes er in de buurt zitten en waar de walmart en safeway zijn voor boodschappen. We rijden eerst naar Kahaluu beachpark. Dit schijnt een goede snorkelplek te zijn. Dat is ook zo. Er is een klein stukje strand maar het is vooral een rocky shoreline, zoals ze dat hier noemen. Met waterschoenen loop je makkelijk de zee in. Mensen met flippers of op blote voeten hebben het lastiger. Er zit veel koraal en heel veel vissen. Op sommige stukken is het water heel helder en we komen ook weer een schildpad tegen.

Als we uitgesnorkeld zijn rijden we door naar magic sands beach. Dit is een strand met wit zand. Hier wordt niet gesnorkeld, maar het is er wel druk. Je kan hier heerlijk liggen of lekker zwemmen. Ook gewoon een fijn strand.

Daarna rijden we naar de Walmart en Safeway die bij elkaar zitten voor boodschappen. We hebben wat spullen nodig voor het ontbijt en besluiten om ook in onze condo te eten.

Zo hebben we al twee wasjes gedraaid in onze condo, lekker gegeten en kunnen we ook een keer gewoon op de bank hangen 's avonds met een drankje er bij. Morgen gaan we een snorkeltocht doen op een boot. Ook het Volcanoes NP is weer voor een deel geopend en daar willen we misschien ook nog naar toe rijden.