Dag 3 - Waikiki, Oahu

25 april 2018 - Honolulu, Hawaii, Verenigde Staten

Vandaag onze eerste en gelijk enige volledige dag in Waikiki. Door het tijdsverschil van 12 uur zijn we gisteren vroeg gaan slapen en dat betekent ook vroeg weer wakker. Uiteindelijk staan we om 07.30u bij de bushalte richting Diamond Head Crater.

Diamond Head is een krater en gelijk ook een State Park, maar de fee was maar $1 dus dat viel wel mee. We gaan vanuit de krater naar boven klimmen. Het begint met een supersteil pad en vervolgens 74 trappen omhoog, door een tunnel ook omhoog en dan nog 99 trappen omhoog. We zijn er vroeg gelukkig, ondanks dat lopen we toch al vol in de zon en is het flink zweten naar boven. Eenmaal boven heb je een mooi uitzicht op de krater aan de ene kant en Waikiki beach aan de andere kant.

Na de klim en de krater pakken we de bus richting hotel. We hoeven pas laat in de middag naar Pearl Harbor en hebben dus nog tijd om even op het strand te liggen. Snorkelspullen nemen we ook maar vast mee. Het waait al veel minder dan gisteren en de zon schijnt volop. Wij besluiten om meteen maar te gaan zwemmen. Een stukje verderop zit wat koraal en visjes, maar echt bijzonder is het nog niet. Wel fijn om alle spullen een beetje te testen.

Vervolgens terug naar het hotel en even omkleden, want om 15.45u hebben we kaartjes voor Pearl Harbor. Het is een flink stuk met de bus, ruim een uur. Als we aankomen, blijkt dat we niet goed hebben gekeken en zouden we om 14.45u kaartjes hebben. Gelukkig waren de tickets maar 1.50 pp en konden we het memorial toch niet op. Er stond teveel wind dus de hele dag voer de boot alleen een rondje rond het memorial en mocht niemand er op. Niet zoveel gemist dus. Dan maar een rondje maken, we bezoeken het museum en bekijken een filmpje. Verder kost alles erg veel geld om 'even' te bekijken, dus dat slaan we maar over. Leuk om te zien, maar vooral meer van verwacht.

Na Pearl Harbor de bus richting de Outlet gepakt. Het is niet zo'n grote als normaal, maar wel redelijk wat winkels. Beide weer goed geslaagd, alhoewel de prijzen duidelijk hoger liggen dan op het vaste land. Daarna wat gegeten bij Chili's en de bus weer terug richting hotel.

Morgen gaan we kijken of we ergens goed kunnen snorkelen en anders naar Waikiki beach. Om 17.52 vliegen we dan alweer door naar ons tweede eiland Kauai. Heel benieuwd want daar is vorige week een flash flood geweest en veel is dus overstroomd.

P.s. Foto's proberen we te plaatsen, maar dat lukt tot nu toe niet. Internet is niet altijd even snel en dat geeft weer een goede reden om het fotoboek te komen kijken!