Dag 19: Final countdown

23 augustus 2016 - Miami, Florida, Verenigde Staten

Vandaag onze laatste vakantie dag en we spreken van een dag, omdat we pas lekker laat vliegen en vandaag dus nog mooi meepikken als vakantiedagje. Omdat we al om 11u moeten uitchecken en voor een late checkout veel moeten bij betalen, hebben we besloten om naar The Venetian Pool te gaan. Dat is een zwembad in Miami wat wel mooi schijnt te zijn. Het is vooral niet erg ver van ons hotel en dus van de luchthaven en er zijn douches en kleedhokjes, waardoor we voor vertrek nog gewoon even kunnen douchen en fris het vliegtuig in kunnen.

Rond 11u vertrokken naar The Venetian Pool, daar blijkt het een oke zwembad te zijn, wat vrij overrated is op internet. Het is gewoon een zwembad waar je $13 dollar pp voor moet betalen. Wil je een kluisje is dat nog eens $5 en een ligbedje is ook nog eens $8. Wij alleen de entree betaald, maar binnen weinig plekken om te liggen. Een kleine zandweide, maar that's it. Dus helaas in het zand moeten liggen. Lekker wat gezwommen en een boekje gelezen en toen om 15.30u gaan douchen en omkleden.

Zo konden we mooi op tijd aanrijden en om 17.00u onze auto inleveren. Dit ging echt supersnel, kleine benzinecheck, de streepjescode scannen, bonnetje printen en klaar. Op naar de bagage drop off. We hadden al ingecheckt, dus alleen even bagage inleveren en boardingpassen printen. Eerst werd alleen Parijs gelabeld aan de koffer en toen we vroegen of we daar onze koffer dan op moesten halen voor Amsterdam, kwam de steward erachter dat we een connecting flight hadden. Dus extra boardingpasses en nieuwe labels aan de koffers. Op naar de douane en de gate.

Na de douane even gegeten bij de mac. De vlucht zou pas om 20.30u gaan en na het opstijgen zou pas de maaltijd komen. Daarna nog wat winkels gekeken, even omgekleed (het is in het vliegtuig immers altijd wat koud) en toen naar de gate. Het boarden ging vrij vlot en wij hadden mooie stoelen net achter de nooduitgang met extra beenruimte. Niemand die bij ons kwam zitten, dus ook nog 3 stoelen tot onze beschikking.

Na een maaltijdje nog een filmpje gekeken en toen proberen wat te slapen. Net voor het ontbijt werden we weer wakker en konden we dat nog mooi even meepikken. Om ongeveer 11.30u NL tijd geland in Parijs. Daar eerst weer de handbagage door de controle en daarna een uur! in de rij voor de paspoortcontrole (er waren maar 2 poortjes open, waarbij er 1 niks deed).

Langs de winkeltjes op het vliegveld en weer door naar de gate voor de tweede vlucht naar Amsterdam. Dat was maar een kort vluchtje en na een kwartiertje taxien van de polderbaan naar Shiphol, waren we om 15.45u weer op Nederlandse bodem.

Na een supermooie vakantie met ruim 2600 mijl op de teller, zijn wij weer thuis!