Dag 17, 18 & 19 - Big Island - Denver - New York - Amsterdam

11 mei 2018 - Schiphol, Nederland

Onze laatste echte dag vandaag, want vandaag gaan we weer naar huis. Onze vlucht gaat pas om 20.00u vanavond (voor jullie 08.00u 's ochtends). We hebben dus nog even.

We hebben een uur extra gekregen voor check out en hoeven nu pas om 11u ons appartement uit. We hebben nog wat water en alvast broodjes gesmeerd voor vandaag en eventueel in het vliegtuig. Op onze eerste twee vluchten zit namelijk geen eten inbegrepen.

We gaan vandaag op het resort bij het zwembad liggen. Daar zijn namelijk pooltowels aanwezig die we kunnen gebruiken. Er zijn ook douches en handdoeken zodat we voor we naar het vliegveld gaan, nog kunnen douchen en omkleden. Een lekker relax dagje dus.

Voordat we naar de luchthaven gaan, eten we bij de Dennys en daarna leveren we onze auto weer in en beginnen we aan onze eerste van drie vluchten. We vliegen van Kona naar Denver. Hebben daar een overstap van 3 uur en dan vliegen we door naar Newark, New York. Daar hebben we een overstap van 1 uur en 50 minuten en als alles dan is goed gegaan, zonder vertraging etc vliegen we door naar Amsterdam waar we vrijdagochtend om 07.15u landen.

Onze eerst vlucht vertrekt ruim op tijd en we hebben in Denver dan ook tijd zat voor onze overstap. De vlucht naar Newark loopt vertraging op omdat het daar druk is blijkbaar en we niet zomaar kunnen opstijgen. Maar uiteindelijk hebben we nog genoeg tijd voor onze overstap. Ook in Newark is het druk met vertrekkende vluchten en staan we in een soort file richting de startbaan. Uiteindelijk maakt het niets uit en zijn we gewoon ruim op tijd geland op Schiphol. Daar is de slurf dan nog kapot en moeten we met een trap het vliegtuig uit en enorm ver lopen naar de bagageband. Daar staan al super veel mensen te wachten en liggen ook al zoveel koffers op de band dat we erg lang moeten wachten voordat er uberhaupt plek is op de band voor nieuwe koffers. Om 08.20 zitten we in de trein naar huis na weer een super mooie en gave vakantie!