Dag 5: Salt Lake City - Grand Teton NP - Driggs

16 juli 2017 - Grand Teton National Park, Wyoming, Verenigde Staten

Vandaag de lange rit naar Grand Teton NP op het programma. Na een vroeg ontbijtje om 8.00u in de auto op weg naar Wyoming. (Alweer staat nummer 3 van onze vakantie na Nevada en Utah en dan tellen we Texas van onze tussenlanding niet mee). Een rit van ongeveer 5uur rijden waarbij het laatste stuk door de bergen.

Uiteindelijk aangekomen in Grand Teton NP, een beetjw vergelijkbaar met Yosemite kwa natuur, bergen, bomen en water. Maar wel een flink stuk kleiner en lang niet zo mooi als Yosemite. Het was ook flink bewolkt en bij onze eerste stop begon het gelijk te regenen. Dus snel een foto gemaakt en weer in de auto. In Grand Teton NP loopt de weg als een zogenaamde loop road met een aftakking naar boven (Yellowstone) en nog een aftakking naar rechts, de east entrance. Wij hebben de looproad gereden en zijn een aantal keer gestopt voor foto's. Je kijkt eigenlijk in grand teton tegen de bergen aan waarbij je van alle kanten stops hebt. Daarnaast schijnt er wildlife te zien te zijn. Zo hebben wij een Moose gespot en zagen we op een gegeven moment allemaal auto's stil staan langs de kant van de weg. Vaak betekent dat dan dat er beren te zien zijn. Helaas hebben wij ze niet gespot, voordat we waren uitgestapt was er al niets meer te zien en kwamen er allemaal mensen met telelenzen het bos uitgelopen.

Uiteindelijk zijn we het park uitgereden naar Jackson Hole, een klein plaatsje maar super toeristisch vlak voor het park. Daar hebben we lekker wat gegeten en toen doorgereden naar ons hotel in Driggs (Idaho en staat nr 4). Daar nog lekker even gezommen en daarna naar bed. Morgen en overmorgen gaan we namelijk naar Yellowstone NP en zullen we onze tijd vol willen besteden!