Dag 2 - Chicago - Honolulu

24 april 2018 - Honolulu, Hawaii, Verenigde Staten

Vandaag ook vroeg de wekker (06.00u) want om 10.10u vliegen we weer door en we willen graag de shuttle bus van 07.00u naar de luchthaven pakken. Na een douche en een ontbijtje hebben we mooi op tijd de shuttle en komen we om 07.15u op de luchthaven aan. We zijn al ingecheckt we hoeven alleen maar bij de kiosk onze bagagetags en boardingpassen te printen. Dat gaat super snel en ook de koffers kunnen we meteen afgeven. Vervolgens door de douane en dan staan we om 07.45u al bij de gate. Erg vroeg dus. Ondanks dat het een binnenlandse vlucht is (Hawaii blijft Amerika) twijfelden wij hoe lang van te voren wij er moesten zijn en aangezien Chicago O'Hare een grote luchthaven is, toch maar gerekend op 3uur van te voren. Dat was dus niet nodig. Dan nog maar wat filmpjes downloaden, want op deze vlucht is geen inflight entertainment aan boord en ook het eten is op deze ruim 9 uur durende vlucht niet gratis.

Met een kwartiertje vertraging vertrekken we uiteindelijk richting Honolulu op het eiland Oahu. Hawaii bestaat uit een heleboel eilanden waarvan wij er vier gaan bezoeken (Oahu, Kauai, Maui en Hawaii ook wel Big Island genoemd). Ons eerste eiland op Hawaii is Oahu waar wij slechts twee dagen zullen zijn. Het is vrij kort, maar wij hebben daarvoor gekozen omdat de andere drie eilanden ons leuker, mooier en interessanter lijken.

Na een vrij turbulente vlucht komen we op Oahu aan en pakken gewoon een taxi naar ons hotel. Paniolo at the Equus is het geworden. We zitten tussen China town en Waikiki Beach in. Op Oahu hebben we geen auto tot onze beschikking. We hebben gelezen dat hier ten opzichte van de andere eilanden als enige het OV erg goed is en parkeren heel duur. Dus gaan we deze dagen met de bus doen.

Na aankomst even omgekleed. Het is aangenaam warm, maar het waait flink en af en toe miezert het een beetje, maar nat word je er niet van. Na een drankje op het terras gaan we richting ala moana shopping center, maar daar is niet zoveel aan. Uiteindelijk gegeten bij Outback Steakhouse en snel even de supermarkt in voor wat water voor morgen. Morgenmiddag staat een bezoek aan Pearl Harbor gepland en verder hebben we niet veel plannen. We willen natuurlijk wel naar Waikiki beach, maar we kijken wel wanneer, ook de krater Diamond Head willen we nog zien.