Dag 1 - Amsterdam - Chicago

23 april 2018 - Chicago, Illinois, Verenigde Staten

Eigenlijk is het voor ons al een beetje dag 2. Op zondagavond zijn we naar Amsterdam gereden om daar vast te verblijven in het Ibis Budget hotel. Zodat we de volgende dag weer met de shuttlebus op Schiphol afgezet zouden worden. Vorig jaar hebben we dit ook gedaan en dat was ons eigenlijk wel heel goed bevallen. Het hotel kijkt uit over de luchthaven en we zien dan ook flink wat vliegtuigen opstijgen en landen. Het hotel zelf is simpel en bedden zijn niet echt comfortabel, dus volgende keer toch weer een ander hotel.

Op maandagochtend vroeg de wekker zodat we kunnen ontbijten in het hotel en dan door naar Schiphol. We zijn er mooi op tijd om iets voot 08.00u en zijn vrijwel meteen aan de beurt bij de balie. Ook de douane gaat vrij vlot en zo hebben we alle tijd om nog wat winkeltjes te bekijken voor we aan boord gaan. We vliegen met United naar Chicago, een vlucht van ongeveer 9 uur. We hebben gewoon inflight entertainment gelukkig en de maaltijden (warme maaltijd en snack) zijn goed voot vliegtuigbegrippen.

De vlucht verloopt voorspoedig en uiteindelijk landen we nog voor 13.00u in Chicago (7 uur tijdsverschil). De douane is ook hier veranderd. We kunnen gewoon naar de kiosk lopen en daar onszelf aanmelden. Er wordt een foto gemaakt en vingerafdrukken genomen en met een paar minuten zijn we er al doorheen. Het langst moeten we nog wachten op de koffers.

Eenmaal buiten even een belletje naar het hotel en die halen ons met de gratis shuttle op en brengen ons naar het Edward Hotel. Ook hier kijken we weer zo op de luchthaven uit. Na onze koffers gedropt te hebben op onze kamer willen we met de metro richting centrum naar de Skydeck. Dat is een toren waarbij je naar de 103e verdieping gaat en uitzicht hebt over de stad. Bij het hotel raden zij ons aan om de hotelshuttle richting airport te pakken en daar de metro richting centrum te pakken. De shuttle is uiteraard gratis en zo hoeven we alleen de metro nog te nemen die rechtstreeks gaat.

Na een bezoekje aan de skydeck pakken we de metro verder want we hebben nog kaartjes voor de Chicago White Sox. We zitten vrij laag in het stadion en normaal is dat heel leuk, alleen het is op dit moment niet zo warm in Chicago en het waait heel hard dus na een paar innings gaan we wat hoger zitten en meer uit de wind. De wedstrijd zelf was super, in de eerste inning scoorden de White Sox al 5 punten, wat normaal natuurlijk bijna nooit voorkomt. Uiteindelijk houden we het voor gezien bij een stand van 10-2 na 6 innings, want we zijn doodmoe (ongeveer 05.00u snachts in NL) en pakken we de metro weer terug naar het hotel.