Dag 14: Moab

25 juli 2017 - Moab, Utah, Verenigde Staten

Om 07.15 de wekker, want we willen op tijd op pad gaan vandaag. Maar dan kijken we naar buiten en zien we dat het nog steeds regent. Ook het weerbericht meld niet veel goeds: 90% kans op regen en onweer in Moab vandaag. Gelukkig zit Canyonlands NP en Dead Horse Point State Park iets verderop, dus hopen dat het daar mee valt.

Onderweg begint het al te regenen, maar bij onze eerste stop: dead horse point state park (waar we overigens $15 fee moeten betalen) is het redelijk droog. Af en toe miezert het een klein beetje, maar over het algemeen is het droog. Het is niet zo'n groot park, dus we zijn er zo doorheen gereden en gestopt bij de mooiste overlooks.

Dan rijden we naar Canyonlands NP, dat ligt ongeveer 4 mijl verderop. Hier regent het wel hard. We hebben een paar punten die we willen zien en we gokken er op om eerst naar een van de verste te rijden in de hoop dat het daar droog is. Onderweg zien we al dat het minder wordt en inderdaad, als we bij de trail aankomen is het droog. Het pad is wel helemaal nat en modderig, dus een beetje spannend om te lopen want het gaat aardig omhoog. Helaas is het bij het viewpoint super mistig, waardoor we dus zo goed als niets zien.

We willen nog naar de Mesa Arch gaan, die ligt halverwege het park. Maar die slaan we over, want als we daar langs rijden regent het weer hard. Dan dus maar naar de andere kant rijden. Daar aangekomen is het ook weer droog en kunnen we mooi naar de overlook. Op de terugweg is het bij Mesa Arch ook droog. Mesa Arch is een grote boog in de rotsen, waardoor je een heel mooi uitzicht hebt op de Canyonlands.

We besluiten om ook nog naar Arches NP te rijden, dat zit ook vlakbij Moab en op de weg naar ons hotel. We hebben toch nog tijd genoeg. Veel wegen zijn helaas vanwege het slechte weer afgesloten , dus we kunnen niet overal komen in het park. Het weer is wisselvallig, maar meestal droog. We stoppen als altijd eerst bij het visitor center, even rondkijken binnen en even plassen. Helaas is er net voor ons een grote touringcar met Chinezen gestopt, dus er staat gelijk een enorme rij voor de wc's. Dan maar even uitgebreid rondkijken in het visitors center.

Daarna gaan we eerst naar het einde van het park en stoppen we op de weg terug bij verschillende trails en viewpoints. Als laatste stoppen we bij wat 'the windows' wordt genoemd. Daar zijn verschillende arches waaronder de double arch waar Dennis een stuk naar boven klimt.

Uiteindelijk rond 17.45 terug naar het hotel, want om 19.00u worden alle wegen in het park afgesloten dus vanaf 18.15 moet iedereen terug gaan rijden naar de ingang. We willen niet in die file komen te staan, dus maar iets eerder terug.

Dan nog een hapje eten bij de Denny's. Het eten is goed en goedkoop alleen de service bij deze Denny's was beroerd. Nog niet de helft van de tafels gevuld en toch een wachtrij van minimaal 10 minuten. Wel lekker gegeten overigens, maar niet aan te raden om bij deze Denny's te gaan eten.

Morgen gaan we weer rijden en komen we dichter bij onze eindbestemming. We rijden via Monument Valley naar Lake Powell en Page.

1. Peter:
    26 juli 2017
    Helaas is de foto zwart, niets te zien dus.