Dag 13: Denver - Moab

24 juli 2017 - Moab, Utah, Verenigde Staten

Vandaag weer een flinke rit voor de boeg, ongeveer 5:30uur. Een makkelijke rit want we rijden maar op twee wegen vandaag. De insterstate en een highway en dan zijn we al bij het hotel. Het klinkt saai, alleen maar rechtdoor op dezelfde weg. Maar saai was het allerminst. Het uitzicht was super mooi onderweg. Langs rode rotsen, uitgestrekte velden, tussen kloven door, echt heel mooi.

Uiteindelijk waren we om half 3 bij ons hotel, Super 8 in Moab. De Canyonlands en Dead Horse Point state park waar we naar toe willen, zitten hier vlakbij. Maar eerst zijn we naar Moab Tour Company gegaan, want we willen een 4x4 sunset tour doen door de Canyonlands. Dan ga je met een soort buggy offroad rijden. Wij willen niet zelf rijden, omdat we daarvoor de route en het landschap niet goed genoeg kennen. Dus gingen we om 18.00u een 2,5uur durende tour doen met een gids.

Na het uitdelen van de helm en veiligheidsbril werd iedereen geinstalleerd in zijn buggy. We waren met 4 buggy's, wij zaten bij de gids, de overige reden zelf en moesten achter ons aan rijden. Na ongeveer een uur begon het kei hard te regenen en onweren. De buggy had wel een dak, maar verder was alles open. We werden dus al snel nat. Gelukkig had onze gids voor iedereen ponchos bij en dat hielp wel een beetje tegen de kou en regen. Het klinkt nu alsof het tegenviel, maar juist met regen is het heel gaaf om offroad te rijden. Het water stroomde overal hard vanaf en wij scheurden door flinke plassen en zagen gave watervallen door het onweer ontstaan.

Uiteindelijk zaten we flink onder de modder en waren we van boven tot onder helemaal doorweekt, maar wat een gave tocht hebben wij gehad. We hebben alles met de gopro gefilmd, aangezien die tegen regen kan. Dus filmpjes en foto's volgens nog.

Na een lekker warm bad en warme douche wilden we nog snel even eten. Dus bij Denny's (dat zit op de hoek bij ons hotel) naar binnen. Helaas was daar een wachtrij (waarschijnlijk wilde iedereen na de bui pas gaan eten). Dus zijn we maar Moab ingereden, want het onweerde nog steeds helaas, en hebben we daar even een hapje gegeten.

Morgen gaan we (als het droog is) de Canyonlands in en naar Dead Horse Point state park. Hopelijk zijn onze schoenen dan droog!

1. Maaike:
    27 juli 2017
    Haha, gaaf! Wat een fantastisch avontuur!